Başak Ürkmez
İstanbul’da yaşayan animatör, araştırmacı, öğretim üyesi ve küratör. 1999 yılında Anadolu Üniversitesi Animasyon Bölümü’nden bölüm birinciliği ile mezun oldu. Aynı üniversitede yüksek lisansını 2002 yılında tamamladı. 2002- 2004 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Animasyon Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Doktorasını 2011 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde tamamladı. Türkiye, İngiltere, Peru ve Küba’da birçok animasyon eğitim projesi yürüttü. 2011 ve 2012 yıllarında GMK En İyi Sergi Tasarımı ödülüne layık görüldü. 2004 yılından bu yana Grafist – İstanbul Grafik Tasarım Günleri Organizasyon Komitesi üyesidir. Görsel iletişim tarihi üzerine, çok sayıda animatör ve grafik tasarımcı ile röportaj yaptı. Mimar Sinan Üniversitesi Grafik Tasarım Bilgi Belge Merkezi’nin kurucuları arasında yer aldı. Bu merkezde 3000’in üzerinde afiş ve animasyon filmi malzemesinin arşivlenmesinde çalıştı. IB Tairus yayınevi tarafından yayınlanan “Animation in the Middle East: Practice and Aesthetics From Baghdad to Casablanca” adlı kitabın 2017 yılında bölüm yazarlığı yaptı. Bu alanındaki bilimsel yayın , BAFTSS tarafından 2018 En İyi Hazırlanmış Koleksiyon Kitabı ödülünü kazandı. 2004 yılından bu yana Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nde ve 2020’den itibaren de Animasyon Bölümü kurucu bölüm başkanı olarak görev yapmaktadır.
Berna Gencalp
Yönetmen, Yazar
Lisans ve yüksek lisans eğitimini sinema üzerine Eskişehir Anadolu Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde yaptı. Yunanistan’da Mediterranean Film Institute, Macaristan’da Katapult senaryo atölyelerine uzun metrajlı özgün kurmaca film senaryoları Celal Bey ve Peruk Hikayesi ile katıldı. Berlin Film Festivali’nin Talent bölümüne ve Antalya Film Festivali’ne davet edildi. Türkiye’de bağımsız canlandırma sinemasını geliştirmek üzere şekillendirilen Canlandıranlar’ın isim annesidir. Canlandıranlar Festivali’nde değişik görevlerde çalışmaktadır. 2014 yılında, Kerime Nadir ve Agatha Christie’de Benlik Kurgusu: “Ben Senin Klişen Değilim” başlıklı makalesiyle; Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Yeditepe Üniversitesi’nin ortaklaşa düzenlediği Kadın Hayatlarını Yazmak: Oto/Biyografi, Yaşam Anlatıları, Mitler ve Tarih Yazımı başlıklı uluslararası sempozyuma katılmış, sempozyum kitabına makalesi dahil edilmiştir. Yazdığı şiirler Sözcükler Dergisi ve Artful Living edebiyat sayfalarında yer almıştır. Kim Mihri projesinin tasarımı, filmin senaryosu ve yönetmenliği Berna Gençalp’e aittir. Uzun metrajlı bağımsız bir yapım olan Kim Mihri belgeseli Kültür Bakanlığı Sinema Destekleme Fonu, Antalya Film Forum ödüllleri, US Embassy Grant, Moon and Stars Project destekleri ile üretilmiştir.
Cemal Erez
1973 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Grafik Bölümü’nden (Mimar Sinan Üniversitesi Grafik Sanatlar Bölümü) mezun olan Cemal Erez Çizgi Film serüvenine Akademi Diploma Projesi olarak gerçekleştirdiği ’65 KV’ adlı 5 dakikalık bir filmle başladı. 1976’da – İtalya, Urbino kentindeki İstituto delle Belle Arti (Güzel Sanatlar Enstitüsü) Animasyon bölümünde animasyon eğitimi aldı. 1980-1984 yılları arasında Paris’te, Ecole Normale Superieure des Arts Decoratifs de Paris, Animasyon bölümünde animasyon öğrenimi gördü. 1979 yılından bu yana Paris – İstanbul arasında yaşayan Cemal Erez eşi Meral Erez’le birlikte kısa metraj çizgi filmler gerçekleştiriyor.
Güven Çatak
Güven Çatak, İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mimarlık okurken bilgisayar oyunu eleştirileri yazmaya ve kısa filmler çekmeye başladı. Kısaları çeşitli festivallerde gösterildi ve ödüller kazandı. Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Görsel İletişim Tasarımı bölümünde Hareketli Görüntü ve Oyun Tasarımı dersleri verirken, bir yandan PC Gamer, Level ve Oyungezer dergilerinde serbest yazar olarak devam etti. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde ise bilgisayar oyunları üzerine yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamladı. Medya deneyimi ile akademik arka planının birleşmesi sonucu Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı ‘BUG’ start aldı (2012). İstanbul bağımsız oyun sahnesinin buluşma noktası haline gelen BUG, Oyun Tasarımı lisans ve master programlarıyla akademik bir yapıya dönüştü. Çatak, halen BAU’da Dr. Öğretim Üyesi ünvanıyla BUG yapılanması ve girişimlerini yönetmektedir.
Nermin Er
Kağıdı ve mürekkebi başlıca malzemeler olarak kullanan Nermin Er, çalışmalarında malzemenin sınırlarını ve olanaklarını arar. Uzun yıllar animasyon dünyasında çalışmış olan Er, işlerinde minimal bir anlayışla kullandığı kağıdı ışık ve gölgeyle birleştirerek hikayeler yaratır. Siluet biçiminde kurgulanan sinematografik sahnelerde, günlük hayatın içerisindeki insan, şehir, doğa gibi unsurlar yorumlanır. Yeni serilerinde özellikle yığın / yığılma kavramlarına ve birikme, dağılma, toplama gibi görsel ve düşünsel temalara odaklanan Er, parçacıkları yüzeylere ekleyerek-çıkartarak veya istifleyerek mikro mekanlar yaratır. Sanatçının boyut yaratarak hacim ve dinamizmi yüzeyde buluşturduğu farklı serilerden işleri, bir yandan da yan yana gelen cümlecikler gibi bütünleştirici bir ifade dili yaratır. Er’in kağıt işlerinin yanı sıra, malzemeyi etüt etme sürecinin bir yansıması olarak nitelendirilebilecek animasyon işleri de vardır.
Nermin Er (1972, İstanbul), 1995 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Heykel Bölümü’nden mezun oldu. Animasyon alanındaki profesyonel çalışma hayatının yanı sıra 2004’ten itibaren Galeri Nev İstanbul’da düzenli olarak kişisel sergiler açan sanatçının “Tek Göz Oda” adlı çalışması, Kahve Dünyası’nın 2017’de hayata geçirdiği Yanköşe platformunun açılışında sergilendi. Kağıdı ve mürekkebi başlıca malzemeler olarak kullanan Er’in katıldığı karma sergiler arasında Riverrun İstanbul (İstanbul, 2019), Open Space (Berlin, 2020), Müze Evliyagil (2018), Cappadox (Kapadokya, 2017), İstanbul Modern (2013), Helene Nyborg Contemporary (Kopenhag, 2006), Siemens Sanat Galerisi (İstanbul, 2005), Pera Müzesi (2005), Aksanat (İstanbul, 2004), :mentalKLINIK (İstanbul, 2002) bulunuyor. 2020 yılında NGBK / Depo Berlin Misafir sanatçı Programı’ndan davet alarak ZKU Berlin’de geçiren sanatçının eserleri Arter, Mudo Koleksiyonu, Polimeks, Evliyagil Müzesi, Ömer Koç Koleksiyonu, Baksı Müzesi gibi birçok kurumsal koleksiyonlarda yer alıyor.
Ömer Ahunbay
Jingle House Ortak Kurucusu, Yapımcı, Besteci, Dublaj Sanatçısı, Film Müzikleri Danışmanı, Yayıncı
Yonca Ertürk
Sinema filmleri, reklam ve kısa film yapımcısı olarak 25 seneyi geçen bir sektör tecrübesi var. Kukla çocuk filmi Rimolar ve Zimolar’ın yapımcısı. İlk yapımcılığı Neredesin Firuze (2004). İFR, Anima, Sinefekt’te çalıştı. Serbest olarak uygulayıcı yapımcılık ve post-prodüksiyon yapımcılığı yaptı. Bilgi Üniversitesi ve Işık Üniversitesinde Yapımcılık dersleri verdi. Netflix Türkiye dizilerinden Ethos ve Hot Skull’ın post prodüksiyon süpervizörlüğünü ve El Cezire için 16 bölümlük bir haber-reality showun yürütücü yapımcılığını yaptı. Kim Mihri belgesel sinema filminin yapımcılarındandır. Canlandıranlar derneği kurucularından ve yönetim kurulu üyesi, SEYAP ve Sinema-TV Sendikası üyesidir. Şubat 2022’de Netflix Türkiye Post Management ekibine katılmıştır.